Opći uvjeti poslovanja

Internetna trgovina www.vitaherbals.hr

I. Identifikacija trgovca

1.1. Ovim Općim uvjetima poslovanja (dalje i „OU“) uređuju se pravni odnosi između tvrtke

Naziv tvrtke: vitaherbals s. r. o.
Adresa sjedišta: Lietava 107, Lietava 013 18, Slovačka Republika

Upisana u Trgovački registar Okružnog suda u Žilini, Odjel Sro, Uložak broj 74732/L

OIB: 53069218

PDV broj: SK2121250032

Bankovni račun: SK44 7500 0000 0040 2808 9930

Prodavatelj je obveznik poreza na dodanu vrijednost

(dalje i “Prodavatelj” ili “Trgovac”) i svaka osoba koja je Kupac proizvoda koje Prodavatelj nudi na svojoj internetskoj stranici i koja djeluje kao potrošač u skladu s odredbama ovih Općih uvjeta poslovanja i odgovarajućim zakonima koji definiraju potrošača, u skladu s važećim zakonodavstvom Slovačke Republike, posebice: Zakon br. 108/2024 Z. z. o zaštiti potrošača i izmjenama i dopunama drugih zakona, Zakon br. 40/1964 Z.z. Građanski zakonik u važećem tekstu.

1.2. Email i telefonski kontakt Prodavatelja:

Email: kontakt@vitaherbals.hr

Tel. br.: +421910598336

1.3. Adresa za slanje reklamacija i odustajanja od ugovora:

vitaherbals s. r. o., Lietava 107, 01318 Lietava, Slovačka Republika

II. Definicija pojmova

2.1. Za potrebe ovih Općih uvjeta poslovanja, Trgovac u skladu sa Zakonom br. 108/2024 Z.z. u važećem tekstu, navodi i definira sljedeće pojmove:

2.2. Ugovor sklopljen na daljinu je ugovor između trgovca i potrošača dogovoren i zaključen isključivo putem jednog ili više sredstava daljinske komunikacije bez istovremene fizičke prisutnosti trgovca i potrošača, osobito putem online sučelja, e-maila, telefona, faksa, adresnog popisa ili kataloga ponuda.

2.3. Trgovac (dalje i “Prodavatelj”) je osoba koja u vezi s potrošačkim ugovorom, obvezama koje iz njega proizlaze ili u trgovačkoj praksi djeluje u okviru svoje poslovne aktivnosti ili profesije, uključujući i osobu koja djeluje u njegovo ime ili za njegov račun.

2.4. Potrošač je fizička osoba koja u vezi s potrošačkim ugovorom, obvezama koje iz njega proizlaze ili u trgovačkoj praksi ne djeluje u okviru svoje poslovne aktivnosti ili profesije.

2.5. Potrošački ugovor je svaki ugovor, bez obzira na njegovu pravnu formu, koji trgovac sklapa s potrošačem.

2.6. Pojam Internetna trgovina je istovjetan pojmu Elektronička trgovina i pojmu Web stranica.

2.7. Kupac je svaka osoba (fizička ili pravna) koja je poslala narudžbu, osobito putem web stranice Prodavatelja ili drugim sredstvima daljinske komunikacije.

2.8. Trajni medij je sredstvo koje omogućuje potrošaču ili trgovcu čuvanje informacija adresiranih potrošaču ili trgovcu tijekom razdoblja koje odgovara svrsi tih informacija, na način koji omogućuje njihovu nepromijenjenu reprodukciju i korištenje u budućnosti, osobito dokument, e-mail, USB ključ, CD, DVD, memorijska kartica ili tvrdi disk računala.

2.9. Proizvod je osobito roba, usluga ili digitalni sadržaj.

2.10. Usluga je svaka aktivnost ili radnja koja se nudi ili pruža potrošaču.

2.11. Roba je svaka materijalna pokretna stvar.

III. Osnovne odredbe

3.1. Ovim Općim uvjetima poslovanja uređuju se pravni odnosi između Kupaca koji su potrošači i Trgovca.

3.2. Na ugovorne odnose (kao i na druge pravne odnose koji mogu proizaći iz ugovornog odnosa) s Kupcima koji ne djeluju kao potrošači primjenjuju se odredbe Zakona br. 513/1991 Zb. Trgovački zakonik u važećem tekstu.

IV. Narudžba proizvoda – sklapanje kupoprodajnog ugovora

4.1. Prijedlog za sklapanje kupoprodajnog ugovora od strane Kupca je slanje narudžbe proizvoda od strane Kupca, osobito putem web stranice Trgovca ili drugim sredstvima daljinske komunikacije.

4.2. Kupoprodajni ugovor između Kupca i Trgovca sklapa se u trenutku dostave potvrde o prihvaćanju narudžbe Kupcu, koju je Kupac izradio u skladu s točkom 4.1. ovih OU od strane Trgovca (elektronički na e-mail adresu Kupca koju je odabrao prilikom izrade narudžbe).

V. Trajanje kupoprodajnog ugovora

5.1. Kupoprodajni ugovor sklapa se na određeno vrijeme i prestaje ispunjenjem svih obveza Prodavatelja i Kupca, a posebno dostavom i plaćanjem proizvoda u skladu sa sklopljenim kupoprodajnim ugovorom. Ova odredba ne utječe na prava Kupca u smislu zakonske odgovornosti za nedostatke proizvoda od strane Trgovca.

VI. Kupovna cijena – informacije o kupovnoj cijeni

6.1. Cijena proizvoda naručenih putem Web stranice Prodavatelja (dalje samo „kupovna cijena“) navedena je zasebno za svaki proizvod i vrijedi u trenutku kada Kupac izvrši narudžbu.

6.2. Kupovna cijena proizvoda prikazanih na Web stranici Prodavatelja predstavlja ukupnu cijenu proizvoda, uključujući sve poreze, te je jasno naznačena na Web stranici Prodavatelja.

VII. Isporuka proizvoda

7.1. Ako je Kupac odabrao plaćanje pouzećem, Prodavatelj je dužan ispuniti narudžbu i isporučiti proizvode Kupcu u roku najkasnije 30 dana od dana sklapanja kupoprodajnog ugovora u skladu s točkom 4.2. i sljedećim ovih Uvjeta.

7.1.1. Ako je Kupac odabrao neki drugi način plaćanja osim pouzeća, Prodavatelj je dužan ispuniti narudžbu i isporučiti proizvode Kupcu u roku najkasnije 30 dana od dana sklapanja kupoprodajnog ugovora u skladu s točkom 4.2. ovih Uvjeta i plaćanja ukupne cijene narudžbe Prodavatelju. Ako su obje navedene uvjete u točki 7.1.1. ispunjene (tj. ako je došlo do sklapanja kupoprodajnog ugovora i plaćanja ukupne cijene narudžbe Prodavatelju), Prodavatelj je dužan isporučiti Kupcu proizvode u roku najkasnije 30 dana od ispunjenja oba uvjeta.

Uobičajeni rok za otpremu proizvoda na zalihi od strane Prodavatelja je 1-2 dana od dana sklapanja kupoprodajnog ugovora ili 1-2 dana od dana plaćanja ukupne cijene narudžbe Prodavatelju.

VIII. Prijenos prava vlasništva

8.1. Pravo vlasništva nad prodanom robom i rizik slučajnog uništenja, slučajnog pogoršanja i gubitka robe prelazi na Kupca u trenutku isporuke.

IX. Načini plaćanja

9.1. Kupac može platiti proizvode na Web stranici Prodavatelja na sljedeće načine:

9.1.1. Plaćanje pouzećem – cijena 2 EUR

9.1.2. Plaćanje karticom online putem platnog sustava COMGATE – cijena 0 EUR

X. Dostava – načini dostave proizvoda i cijena dostave

10.1. Kupovna cijena proizvoda ne uključuje troškove dostave niti druge troškove vezane uz isporuku proizvoda.

10.2. Načini dostave i cijena dostave naručenih proizvoda:

10.2.1. Načini dostave:

10.2.1.1. Kurirska služba

10.2.2. Cijene dostave:

10.2.2.1. Dostava putem kurirske službe Hrvatska pošta – cijena 5,20 EUR

10.2.2.2. Dostava putem kurirske službe OVERSEAS EXPRES– cijena 5,90 EUR

10.3. Ako ukupna kupovna cijena proizvoda u jednoj narudžbi Kupca prelazi 119 EUR, dostava je besplatna.

XI. Odustanak Kupca od kupoprodajnog ugovora bez navođenja razloga

11.1. Potrošač ima pravo odustati od ugovora sklopljenog na daljinu i ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija trgovca bez navođenja razloga u roku navedenom u čl. XII točke 12.1. do 12.3. ovih Uvjeta, osim u slučaju ugovora čiji je predmet:

11.2. Pružanje usluge, ako je usluga u potpunosti pružena, a pružanje je započelo prije isteka roka za odustanak od ugovora uz izričit pristanak potrošača, koji je prethodno bio obaviješten da gubi pravo na odustanak nakon potpune realizacije usluge.

11.3. Isporuka ili pružanje proizvoda čija cijena ovisi o kretanjima na financijskom tržištu koja trgovac ne može kontrolirati.

11.4. Isporuka robe proizvedene prema specifikacijama potrošača ili robe izrađene po mjeri.

11.5. Isporuka robe koja je podložna brzom kvarenju ili isteku roka trajanja.

11.6. Isporuka robe zapečaćene iz zdravstvenih ili higijenskih razloga, ako je pečat nakon isporuke uklonjen.

11.7. Isporuka robe koja je nakon isporuke neodvojivo pomiješana s drugom robom.

11.8. Isporuka alkoholnih pića čija je cijena dogovorena prilikom sklapanja ugovora, a dostava moguća nakon 30 dana, pri čemu cijena ovisi o tržišnim kretanjima.

11.9. Hitni popravci ili održavanje na zahtjev potrošača.

11.10. Isporuka zvučnih, vizualnih ili audiovizualnih zapisa ili softvera u zatvorenom pakiranju koje je nakon isporuke otvoreno.

11.11. Isporuka periodičnog tiska, osim pretplate.

11.12. Kupovina na javnoj dražbi.

11.13. Pružanje smještaja, prijevoza robe, najam automobila, prehrambene usluge ili usluge vezane uz slobodno vrijeme ako su dogovoreni za određeni datum ili razdoblje.

11.14. Isporuka digitalnog sadržaja koji trgovac dostavlja na drugi način osim na fizičkom mediju, ako je isporuka digitalnog sadržaja započela i potrošač je dao izričitu suglasnost za početak isporuke digitalnog sadržaja prije isteka roka za odustanak od ugovora, izjavio da je pravilno obaviješten da gubi pravo na odustanak od ugovora nakon što isporuka digitalnog sadržaja započne, a trgovac je potrošaču dostavio potvrdu u skladu s člankom 17. stavkom 12. točkom b) ili stavkom 13. točkom b) Zakona br. 108/2024 Z. z. o zaštiti potrošača i o izmjenama i dopunama nekih zakona, ako je prema ugovoru potrošač dužan platiti cijenu.

XII. Ostvarivanje prava na odustanak od ugovora sklopljenog na daljinu i ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija trgovca

12.1. Potrošač može odustati od ugovora sklopljenog na daljinu ili od ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija trgovca u roku:

a) 14 dana od dana

- preuzimanja robe od strane potrošača prema točki 12.4.

- sklapanja ugovora čiji je predmet pružanje usluge,

- sklapanja ugovora o isporuci vode koja nije namijenjena prodaji u ograničenoj količini ili u određenom volumenu, te ugovora o opskrbi i preuzimanju toplinske energije,

- sklapanja ugovora o isporuci digitalnog sadržaja koji trgovac dostavlja na drugi način osim na fizičkom mediju,

b) 30 dana od dana sklapanja ugovora u slučaju neželjenog posjeta ili u vezi s njim, ili na prodajnom događaju ili u vezi s njim.

12.2. Ako je trgovac potrošaču dostavio posebne informacije o pravu potrošača na odustanak od ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija trgovca tek naknadno, najkasnije do 12 mjeseci od početka roka za odustanak od ugovora prema točki 12.1., potrošač može odustati od ugovora u roku:

a) 14 dana od dana kada je trgovac naknadno ispunio svoju obvezu obavještavanja, ako se odnosi na rok prema točki 12.1. a), ili

b) 30 dana od dana kada je trgovac naknadno ispunio svoju obvezu obavještavanja, ako se odnosi na rok prema točki 12.1. b).

12.3. Ako trgovac potrošaču nije dostavio posebne informacije o pravu na odustanak od ugovora ni u skladu s točkom 12.2., potrošač može odustati od ugovora u roku do 12 mjeseci od isteka roka prema točki 12.1.

12.4. Roba se smatra preuzetom od strane potrošača u trenutku kada potrošač ili treća osoba koju je potrošač odredio, osim prijevoznika, preuzme sve dijelove naručene robe, ili ako:

a) roba naručena u jednoj narudžbi bude isporučena odvojeno, trenutkom preuzimanja posljednje isporučene robe,

b) roba sastavljena od više dijelova ili komada, trenutkom preuzimanja posljednjeg dijela ili komada,

c) roba isporučuje kontinuirano tijekom određenog razdoblja, trenutkom preuzimanja prve isporučene robe.

12.5. Potrošač može odustati od ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija trgovca čak i prije nego što rok za odustanak započne.

XIII. Prava i obveze potrošača nakon odustajanja od ugovora sklopljenog na daljinu i ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija trgovca

13.1. Potrošač je dužan u roku od 14 dana od dana odustajanja od ugovora vratiti robu trgovcu ili osobi koju trgovac odredi za preuzimanje robe; to ne vrijedi ako trgovac predloži da osobno preuzme robu ili putem određene osobe. Rok se smatra ispunjenim ako potrošač pošalje robu trgovcu najkasnije posljednjeg dana roka.

13.2. Pri odustajanju od ugovora potrošač snosi samo troškove povrata robe trgovcu, osim ako trgovac pristane snositi te troškove ili ako trgovac nije ispunio svoju obvezu obavještavanja o pravu potrošača na odustanak.

13.3. Potrošač je odgovoran za smanjenje vrijednosti robe koje nastane zbog rukovanja robom izvan onoga što je potrebno za utvrđivanje njezinih svojstava i funkcionalnosti.

13.4. Potrošač je dužan trgovcu platiti cijenu za stvarno pružene usluge do trenutka dostavljanja obavijesti o odustajanju od ugovora, ako je potrošač dao izričit pristanak za pružanje usluge prije isteka roka za odustanak.

13.5. Osim obveza navedenih u točkama 13.1., 13.3. i 13.4., potrošač nema nikakve dodatne obveze niti troškove vezane uz ostvarivanje prava na odustanak od ugovora.

XIV. Prava i obveze trgovca nakon odustajanja potrošača od ugovora sklopljenog na daljinu i ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija trgovca

14.1. Trgovac je dužan u roku od 14 dana od dana primitka obavijesti o odustajanju od ugovora vratiti potrošaču sve uplate koje je od njega primio na temelju ili u vezi s ugovorom sklopljenim na daljinu, ugovorom sklopljenim izvan poslovnih prostorija trgovca ili s dodatnim ugovorom, uključujući troškove dostave, isporuke, poštarine i drugih troškova i naknada.

14.2. Trgovac je dužan vratiti potrošaču sve uplate prema točki 14.1. u mjeri koja odgovara odustajanju od ugovora, ako potrošač nije odustao od cijelog ugovora sklopljenog na daljinu ili cijelog ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija trgovca. Trgovac ne može naplatiti potrošaču dodatne troškove za dostavu, isporuku, poštarinu i druge troškove i naknade.

14.3. Trgovac nije dužan nadoknaditi potrošaču dodatne troškove ako je potrošač izričito odabrao drugačiji način isporuke od najjeftinijeg uobičajenog načina isporuke koji trgovac nudi. Dodatnim troškovima smatra se razlika između troškova isporuke koje je odabrao potrošač i troškova najjeftinijeg uobičajenog načina isporuke koji trgovac nudi.

14.4. Trgovac nije dužan vratiti potrošaču uplate prema točki 14.1. prije nego što mu roba bude vraćena ili dok potrošač ne dokaže da je robu poslao natrag trgovcu, osim ako trgovac ne predloži osobno preuzimanje robe ili putem ovlaštene osobe.

14.5. Trgovac je dužan vratiti potrošaču uplate prema točki 14.1. istim načinom plaćanja koji je potrošač koristio; to ne utječe na pravo trgovca da se dogovori s potrošačem o drugom načinu plaćanja, pod uvjetom da potrošaču ne budu naplaćene nikakve dodatne naknade.

14.6. Trgovac je dužan osigurati preuzimanje robe o svom trošku u roku prema točki 14.1., ako je na temelju ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija trgovca roba isporučena potrošaču na kućnu adresu u trenutku sklapanja ugovora, a s obzirom na prirodu robe nije moguće robu vratiti trgovcu poštom.

14.7. Jednostrano prebijanje potraživanja trgovca i potrošača koje nastane uslijed odustajanja od ugovora prema točki 11.1. je zabranjeno.

XV. Nadzorno tijelo

15.1. Nadležno tijelo za nadzor zakonitosti u području zaštite potrošača je:

Inspektorat Slovačke trgovinske inspekcije

sa sjedištem u Žilini za Žilinski kraj

Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1

Odjel za inspekcijski nadzor

tel. br. 041/763 21 30, 041/724 58 68

fax br. 041/763 21 39

email: za@soi.sk

web link za podnošenje pritužbi: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

XVI. Alternativno rješavanje sporova

16.1. U slučaju da potrošač nije zadovoljan načinom na koji je Prodavatelj riješio njegovu reklamaciju ili smatra da je Prodavatelj prekršio njegova prava, Kupac ima pravo obratiti se Prodavatelju sa zahtjevom za ispravak. Ako Prodavatelj na zahtjev potrošača iz prethodne rečenice odgovori odbijajuće ili na takav zahtjev ne odgovori u roku od 30 dana od dana njegovog slanja od strane potrošača, potrošač ima pravo podnijeti prijedlog za pokretanje alternativnog rješavanja spora u skladu s odredbom § 12 Zakona br. 391/2015 Z.z. o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova i o izmjenama i dopunama nekih zakona u važećem obliku. Nadležno tijelo za alternativno rješavanje potrošačkih sporova s Prodavateljem je Slovačka trgovinska inspekcija (kontakt je dostupan na https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) ili druga ovlaštena pravna osoba upisana u registar subjekata alternativnog rješavanja sporova koji vodi Ministarstvo gospodarstva Slovačke Republike (popis je dostupan na http://www.mhsr.sk/ ili izravno na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1). Potrošač ima pravo odabrati na koji od navedenih subjekata alternativnog rješavanja sporova će se obratiti. Potrošač može podnijeti prijedlog za alternativno rješavanje svog potrošačkog spora putem platforme za online rješavanje sporova, koja je dostupna na web-stranici http://ec.europa.eu/consumers/odr/ ili izravno na https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternativno rješavanje sporova može koristiti samo Kupac koji prilikom sklapanja i ispunjavanja ugovora djeluje kao potrošač. Alternativno rješavanje sporova odnosi se isključivo na spor između potrošača i Prodavatelja, koji proizlazi iz potrošačkog ugovora ili je s njim povezan. Također, alternativno rješavanje sporova primjenjuje se samo na ugovore sklopljene na daljinu. Subjekt alternativnog rješavanja sporova može odbiti prijedlog ako procijenjena vrijednost spora ne prelazi iznos od 20 eura. Također, subjekt ARS-a može od potrošača zahtijevati plaćanje naknade za pokretanje alternativnog rješavanja spora u iznosu do 5 eura s PDV-om. Sve daljnje informacije o alternativnom rješavanju sporova između Prodavatelja i Kupca – potrošača, koji proizlaze iz Kupoprodajnog ugovora kao potrošačkog ugovora ili su povezani s njim, navedene su na internet stranici Ministarstva gospodarstva Slovačke Republike www.mhsr.sk te u Zakonu br. 391/2015 Z.z. o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova i o izmjenama i dopunama nekih zakona u važećem obliku.

XVII. Dodatne odredbe

17.1. Prodavatelj neće sklopiti kupoprodajni ugovor niti izvršiti prodaju, posredovanje ili isporuku alkoholnih pića/proizvoda, duhanskih proizvoda i drugih proizvoda osobama (Kupcima) koje u trenutku sklapanja kupoprodajnog ugovora nisu navršile 18 godina, a čija je prodaja osobama mlađima od 18 godina zabranjena, i to u skladu s važećim i primjenjivim pravnim propisima Republike Slovačke. U skladu s navedenim, Prodavatelj će provjeriti ispunjenje uvjeta navršenih 18 godina Kupca provjerom identifikacijskog dokumenta Kupca (osobna iskaznica ili putovnica) prilikom predaje narudžbe u ruke Kupca. Navedenu provjeru Prodavatelj će izvršiti putem ovlaštene osobe koja je zadužena za dostavu narudžbe Kupcu. U slučaju da Kupac nije navršio 18 godina, ili ne dokaže odnosno odbije dokazati svoju dob, Prodavatelj neće predati narudžbu Kupcu i kupoprodajni ugovor će prestati važiti.

XVIII. Informacije o usvojenim kodeksima

18.1. Trgovac obavještava potrošače da ne postoje posebni relevantni kodeksi ponašanja kojima se Prodavatelj obvezao pridržavati. Kodeks ponašanja podrazumijeva sporazum ili skup pravila koji određuju ponašanje Prodavatelja koji se obvezao pridržavati tog kodeksa ponašanja u vezi s jednom ili više posebnih poslovnih praksi ili poslovnih sektora, ako oni nisu propisani zakonom, drugim pravnim propisom ili mjerom tijela javne uprave kojima se Prodavatelj obvezao pridržavati, kao i o načinu na koji se potrošač može upoznati s njima ili dobiti njihov tekst.

XIX. Ocjene proizvoda od strane potrošača

19.1. Trgovac ne provodi kontrolu niti ograničava ocjenjivanje proizvoda samo na osobe koje su kupile proizvod kod trgovca.

XX. Završne odredbe

20.1. Prodavatelj zadržava pravo na izmjenu Općih uvjeta poslovanja. Obveza obavještavanja o izmjenama Općih uvjeta poslovanja ispunjava se njihovim objavljivanjem na Web stranici Prodavatelja. U slučaju promjena Općih uvjeta poslovanja, odnos između Kupca i Prodavatelja regulira se prema Općim uvjetima poslovanja važećim i učinkovitim u trenutku sklapanja Kupoprodajnog ugovora, sve do njegovog raskida.

20.2. Ovi Opći uvjeti poslovanja čine sastavni dio Pravilnika o reklamacijama i Politike zaštite osobnih podataka ove Web stranice. Dokumenti - Pravilnik o reklamacijama i Politika zaštite osobnih podataka dostupni su na domeni Web stranice Prodavatelja.

20.3. Ovi Opći uvjeti poslovanja stupaju na snagu i postaju važeći njihovim objavljivanjem na Web stranici Prodavatelja dana 30.01.2025.

Ova e-trgovina je certificirana https://www.pravoeshopov.sk